lördag 10 januari 2009

Långa trådar

Idag är det lite långa trådar i hjärnkontoret.

Har bestämt att jag behöver tvätta och handla och få tag i något gott fikabröd.
Ta en dusch står också på listan över grejer att överväga att göra.

För det första verkar det lite småjobbigt att klä på sig och ta sig ut.
Sedan börjar jag fundera på om jag ska lägga in tvätten eller handla först. Det verkar ju lite smart att handla medan tvätten snurrar. Därefter kommer jag på att jag ju precis har kommit på att en anledning att handla är att jag behöver sköljmedel. Därefter kommer tanken "jaha, ja men va jobbigt det verkar att gå ut och ända till Luthagens livs", varpå jag tänker "undrar om jag ska duscha före eller efter eller kanske sticka till centralbadet".
Därefter börjar bilden av allt klarna och frågan hur det ska gå att få ihop alla de komplicerade grejerna dyker upp. Någonstans där tappar jag kontrollen över förloppet, det går i stå igen och snart dyker funderingen på om det är smartast att handla eller tvätta först upp igen.

Kanske helt enkelt ska ge upp och koka en stor kopp svart guld.

Inga kommentarer: