onsdag 14 januari 2009

Sju steg efter får lite bilder

Samma dikt som jag publicerade tidigare, fast bilder som jag knäppte precis innan jag blev tvungen att stanna bilen och skriva dikten. Bearbetade av Julie Rocco.
____________________________________________________________________________

Sju steg efter

Sju steg efter
Tystnaden gamle vän

Sju är ett primtal
Det största mindre än tio



Om du hade en stjärnkikare fram till mig
Eller ett kaleidoskop snarare

Skulle du se hur vägen rusade förbi



Skogsdepression
Stadslängtan
Återtåg och förbifart

Kaleidoskopet visar sju steg senare

Gratis är gott
kommer aldrig att göra er till hjältar
För att använda ett slitet uttryck
om vi försöker närma oss verkligheten



Motorn dunkar och växer
Men går ändå
Önskar jag hade något att äta
En frukt
Sur i munnen
Eller kanske att jag vore en frukt



Då skulle töväder spela roll
Jag skulle tina och ruttna ännu mer i fortfarande nästan tjälade blöta åkermyllan
Bereda plats för nästa säsong fallfrukter att landa mjukt i det som en gång var vi
Sju steg efter
Inte konstigare än så

Inga kommentarer: